Wirtualny Kampus w Mercy College
Boria Sax
Wstęp
Możliwość napisania artykułu dla polskich czytelników jest dla mnie trochę, jak przemawianie do autora, którego czytało się od wielu lat. W latach 80. pracowałem dla Amnesty International, koordynując setki lokalnych komórek, które udzielały azylu więźniom politycznym z Europy Wschodniej. Śledząc te wydarzenia z dystansu, byliśmy wspólnie z moimi kolegami pełni uznania dla prężności niezależnych związków zawodowych i uniwersytetów w Polsce. Irlandzki pisarz O'Brien zauważył kiedyś, że na świecie są trzy narody, którym udało się przekształcić ich cierpienie w piękno - Rosja, Irlandia i Polska. I ja jestem skłonny zgodzić się z tym stwierdzeniem. Jednakże era Solidarności wydaje się być w tej chwili naprawdę odległa, mimo że, od upadku komunizmu w Europie Wschodniej minęło mniej niż półtorej dekady. Dzisiaj intelektualne dyskusje są znacznie bardziej skupione na technologii niż na ideologii. Jedyną rzeczą, która pozostaje niezmieniona jest to, że ludzie - w Stanach Zjednoczonych, Polsce i na całym świecie - muszą ciągle intensywnie pracować nad rozwijaniem nowych rodzajów społeczności. Na tym skupiają się nasze działania w Wirtualnym Kampusie Mercy College, w Doobs Ferry w Nowym Jorku, gdzie cel naszej misji brzmi: "Łączyć stare tradycje i nowe technologie na potrzeby uczącego się społeczeństwa".
Wirtualny Kampus
Dr Frank McCluskey, który założył Wirtualny Kampus, wolał zatrudniać ludzi związanych nie z dziedzinami technicznymi, lecz z naukami humanistycznymi i społecznymi. Większość działalności online jest przeprowadzana za pomocą słowa pisanego, które zdaje się odzyskiwać, przez pośrednictwo współczesnych technologii, część ze swojej prymitywnej zdolności do krytykowania i wychwalania. Bez obecności fizycznej, mogącej załagodzić ich wpływ, zdania stają się coraz bardziej niebezpieczne i coraz potężniejsze. Nasze literackie i filozoficzne tradycje, z ich zrozumieniem potęgi słowa, mogą dostarczyć ważny punkt widzenia w odkrywaniu niepewności życia w cyberprzestrzeni. U podstaw każdej społeczności leży zawsze szacunek dla jednostki. Efektywne nauczanie online wymaga przynajmniej tyle samo osobistego i społecznego zaangażowania co nauczanie stacjonarne. Efektywne uczenie się online wymaga bardziej aktywnego zaangażowania, ponieważ studenci muszą nauczyć się wyznaczać sobie cele, kontrolować swoje postępy i szukać pomocy kiedy jest to niezbędne. Staramy się wykorzystać czas zaoszczędzony dzięki nowym technologiom na poświęcenie większej uwagi poszczególnym uczestnikom procesu edukacji online. Karen White oferuje pomoc naszym studentom, podczas gdy Ralph Stavitz szkoli wykładowców w posługiwaniu się oprogramowaniem i technikami nauczania.'Wizards'

Podsumowanie
Tak jak miasto rośnie wokół fabryki, internetowe społeczności akademickie mogą wyjść poza to, do czego zostały pierwotnie stworzone. Prawdopodobnie największym sukcesem będzie dla nas wszystkich, kiedy ta społeczność stanie się częścią osobowości naszych studentów, taką jaką z pewnością jest otoczenie, w którym żyją.
Dodaj do:
Facebook
Wykop
Twitter.com
Digg.com
Spis treści artykułu
Informacje o autorach
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.
Podobne zagadnienia
Lessons from connectionism in differentiating knowledge types
AMP: A tool for characterizing the pedagogical approaches of MOOCs
Using the Seven Futures framework for improving educational quality
MOOCs, Ethics and the Economics of Higher Education
Sometimes Shorter Is Better, But Not Always: A Case Study
Distance Learning: Classification of Approaches and Terms
What Can Traditional Colleges And Online For-profit Universities Learn From Each Other?