Aktualności
Najnowsze informacje nt. e-edukacji i ICT
Najnowsze informacje nt. e−edukacji i ICT
Otwarte repozytoria, cyfrowe biblioteki, bezpłatne czasopisma naukowe - naukowcy mają sporo możliwości, by za darmo legalnie korzystać w sieci z najnowszych publikacji. Badaczom i wydawnictwom, które chcą otworzyć dostęp do swoich treści, pomaga Platforma Otwartej Nauki działająca w ICM UW.
Od września uczniowie klasy II „Małej Szkoły" w Koninie Żagańskim korzystają z tabletów w systemie 1:1. Tablety służą doskonaleniu nabywanych umiejętności, zdobywaniu informacji czy tworzeniu różnorodnych zasobów edukacyjnych. Uczniowie korzystają zarówno z gotowych aplikacji, jak i z tych przygotowywanych przez nauczyciela. Nauka i zabawa są nierozerwalnie splecione. Od czasu do czasu drugoklasiści piszą również tabletowe sprawdziany. Istnieją platformy, które umożliwiają nauczycielowi stworzenie zadań, udostępnienie ich uczniom i analizowanie wyników.
Amerykańscy naukowcy zastanawiają się, czy warto studiować przez internet. Badacze z Uniwersytetu Harvarda analizowali modne ostatnio kursy MOOC i zachowania studentów. Okazuje się, że mało kto - bo średnio tylko sześć procent zgłoszonych osób - kończy taki kurs. Wiele nie chce go skończyć, tylko rejestruje się z ciekawości. Nawet spośród tych, które deklarują, że chcą zdobyć dyplom, kurs kończy tylko jedna piąta...
Mouse-Box wygląda jak zwykła myszka do komputera. Ale czwórka młodych programistów zamknęła w niej m.in. spory procesor, moduł umożliwiający bezprzewodowe łączenie z internetem i 128 GB pamięci, projektując „podręczny” komputer. Teraz szukają partnera biznesowego.
Online poetry classes from the University of Pennsylvania and Harvard University are showing that massive open online courses aren't necessarily impersonal, and can draw students into smaller communities of teaching and discussion.
Więcej doniesień z najważniejszych wydarzeń w e-learningu i ICT dostępnych jest w serwisie: wioska.net - codziennie nowe informacje nt. e-edukacji.
Dodaj do: Facebook Wykop Twitter.com Digg.com
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.