Cel i zakres tematyczny czasopisma
„E-mentor" to recenzowane czasopismo naukowe wydawane przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Pismo koncentruje się na zagadnieniach związanych z nowymi trendami w edukacji i w zarządzaniu, w tym: z e-edukacją wykorzystaniem nowoczesnych technologii w biznesie oraz uczeniem się przez całe życie. Z racji zmian zachodzących w systemach edukacji, w tym w szkolnictwie wyższym w Polsce i na świecie, w czasopiśmie publikowane są także artykuły poświęcone metodom, formom oraz programom kształcenia, jak również prezentacji nowych trendów w tym obszarze.
Misją czasopisma jest przyczynianie się do rozwoju i doskonalenia systemu edukacji, w tym szczególnie kształcenia na odległość, poprzez rozpowszechnianie wiedzy i propagowanie aktywnych, prorozwojowych postaw wśród Czytelników.
W „e-mentorze" prezentowane są wyniki najnowszych badań, nowe idee i pomysły, a także analizy i prognozy dotyczące rozwoju metod i form edukacyjnych oraz programów kształcenia, w Polsce i na świecie. „E-mentor" informuje również o najnowszych wydarzeniach, konferencjach i seminariach (wybrane z nich obejmuje patronatem), inspirujących publikacjach oraz wartościowych serwisach internetowych.
„E-mentor" jest czasopismem punktowanym. Według najnowszego wykazu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (zaktualizowanego w styczniu 2024 roku) za publikację artykułu naukowego autor otrzymuje 40 punktów. Czasopismo ukazuje się pięć razy w roku.
5-Y Journal Impact Factor: 0.3
Indeks Hirscha czasopisma „e-mentor" według „Publish or Perish" wynosi 19. Czasopismo jest zarejestrowane w bazie Crossref i każdy artykuł publikowany w „e-mentorze" otrzymuje indywidualny numer DOI.
Nasze czasopismo jest indeksowane w bazach ESCI (Web of Science Emerging Sources Citation Index), CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities), EBSCO, BazEkon oraz CEEOL (Central and Eastern European Online Library). Znajduje się również w wykazie PBN (Polska Bibliografia Naukowa), będącym częścią systemu POL-on, Index Copernicus Journals Master List oraz EuroPub.
Czytelnicy i statystyki
Pismo adresowane jest do szerokiego grona odbiorców. Naszymi Czytelnikami są pracownicy naukowo-dydaktyczni uczelni, nauczyciele, pedagodzy i andragodzy, zarządzający instytucjami edukacyjnymi, pracownicy przedsiębiorstw odpowiedzialni za zarządzanie wiedzą, szkoleniami i rozwojem pracowników, a także doktoranci, studenci i inne osoby zainteresowane rozwojem społeczeństwa informacyjnego, e-biznesem czy własnym dalszym kształceniem.
Wersja drukowana w nakładzie 700 egzemplarzy dystrybuowana jest do ponad 280 ośrodków akademickich i instytucji zajmujących się edukacją, jak również wśród przedstawicieli środowiska biznesu. Czasopismo jest także dystrybuowane wśród odbiorców indywidualnych.
Wersja elektroniczna dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych poruszanymi zagadnieniami. Serwis internetowy rejestruje średnio sto tysięcy odwiedzin miesięcznie.
Współpraca z autorami
W „e-mentorze" publikowane są artykuły naukowe, relacje z konferencji oraz recenzje publikacji. Ich autorami są pracownicy naukowi, jak również praktycy związani z danym obszarem wiedzy.
Zachęcamy Państwa do współpracy z naszym czasopismem i zgłaszania propozycji artykułów. Szczegółowe wskazówki dla autorów dostępne są TUTAJ.
Redakcja i Rada Programowa
Zespół redakcyjny
Za przygotowanie kolejnych numerów czasopisma odpowiada zespół w składzie:
- redaktor naczelny - dr Marcin Dąbrowski
- redaktor prowadzący - dr Małgorzata Marchewka
- sekretarz redakcji i redakcja językowa - Katarzyna Majewska
- redaktor statystyczny - dr Irena Kasperowicz-Ruka
- strona internetowa - Maciej Domalewski, Piotr Gęca, Krzysztof Kalamus, Łukasz Tulik
Rada Programowa
Rada Programowa czasopisma naukowego „e-mentor" czuwa nad kierunkiem rozwoju czasopisma oraz uczestniczy w jego tworzeniu, m.in. poprzez udział w procesie pozyskiwania i recenzowania artykułów.
- Maria Aluchna - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska
- Piotr Bołtuć - University of Illinois Sprinfield, USA
- Ilona Buchem - Beuth University of Applied Sciences, Niemcy
- Wojciech Dyduch - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Polska
- Charles Dziuban - University of Central Florida, USA
- Luciano Floridi - University of Oxford, UK
- Andrzej J. Gapinski - Penn State University, USA
- Andrzej Kononowicz - Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum, Polska
- Jan Kruszewski - Akademia Leona Koźmińskiego, Polska
- Frank McCluskey - American Public University System (emeritus), USA
- Don Olcott, Jr. - University of South Africa, RPA i Oldenburg University, Niemcy
- Ercan Özen - University of Uşak, Turcja
- Marcin Piekarczyk - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Polska
- Sandeep Raha - McMaster University, Kanada
- Marek Rocki - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska
- Waldemar Rogowski - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska
- Maria Romanowska - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska
- Piotr Wachowiak - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska
Recenzenci
Do recenzowania artykułów zapraszani są każdorazowo eksperci z dziedziny, która odpowiada tematyce artykułu. Grono recenzentów zawsze liczy kilkudziesięciu pracowników naukowych z uczelni polskich i zagranicznych. Aktualna lista osób współpracujących z redakcją przy ocenianiu zgłaszanych opracowań publikowana jest raz w roku.
Partnerzy
Publikacja "e-mentora" nie byłaby możliwa bez pomocy instytucji partnerskich. Redakcja czasopisma współpracowała dotychczas z wieloma instytucjami z Polski i zagranicy, m.in. ATKearney, BRE Bank - mbank, Deutsche Bank, MasterSolution, NBP, Krajowa Agencja Informacyjna „INFO", międzynarodowy projekt OLMOS, e-informatyka.edu.pl, Allegro.pl, projekt Kapitał Intelektualny Lubelszczyzny, Plagiat.pl, TELERAT, Questionmark, IMC.
Zachęcamy Państwa do współpracy. Oferujemy możliwość zamieszczenia reklamy pełnostronnicowej w numerze drukowanym, banerów reklamowych na serwisie internetowym, publikacji artykułu sponsorskiego, zamieszczenia logo na okładce. Szczegółowe informacje znajdą Państwo TUTAJ.
Historia
- luty 2021 – „e-mentor" otrzymał 40 punktów w zaktualizowanym przez MNiE wykazie czasopism naukowych
- lipiec 2019 – „e-mentor" wśród czasopism naukowych umieszczonych w nowym wykazie MNiSW
- kwiecień 2019 – dzięki pozytywnej decyzji MNiSW będziemy kontynuować wydawanie numerów międzynarodowych w języku angielskim. Projekt DUN na lata 2019-2020 przewiduje wydanie kolejnych 4 numerów anglojęzycznych
- styczeń 2019 – projekt umiędzynarodowienia „e-mentora" finansowany ze środków DUN zakończony! W latach 2017 i 2018 ukazały się 4 pierwsze w historii "e-mentora" wydania anglojęzyczne
- czerwiec 2018 – „e-mentor" ukazuje się już od 15 lat!. Wydaliśmy 75 numerów
- grudzień 2015 – „e-mentor" znalazł się w grupie 40 czasopism (spośród ponad 2200), które uzyskały maksymalną liczbę punktów – 15 – w części B wykazu czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- grudzień 2013 – „e-mentor" awansował w wykazie czasopism naukowych opublikowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uzyskując 9 punktów
- czerwiec 2013 – wydano 50., jubileuszowy numer „e-mentora"
- wrzesień 2012 – „e-mentor" ponownie znalazł się na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego; liczba punktów za publikację w naszym piśmie wynosi 8
- styczeń 2012 – redakcja „e-mentora" rozpoczęła współpracę z CEEOL (Central and Eastern European Online Library), internetową biblioteką i bazą danych gromadzącą oraz udostępniającą (w formacie PDF) artykuły naukowe z zakresu nauk humanistycznych i społecznych z czasopism z Europy Środkowej i Wschodniej
- marzec 2011 – wprowadzono nową wersję serwisu dla urządzeń mobilnych
- listopad 2010 – 5 mln odwiedzin w serwisie internetowym „e-mentora"
- październik 2010 – „e-mentor" nawiązał współpracę z międzynarodową bazą czasopism naukowych CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities). W bazie znajdą się angielskie streszczenia artykułów opublikowanych w „e-mentorze" od numeru 1(33)/2010
- wrzesień 2010 – serwis internetowy „e-mentora" zyskał nową szatę graficzną, udoskonalona została strona główna, która umożliwia Czytelnikom wygodniejszy dostęp do zasobów pisma, usprawniono również działanie forum dyskusyjnego
- czerwiec 2010 – nastąpiła zmiana skali punktów przyznawanych czasopismom przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego; według nowej skali „e-mentor" otrzymał 6 punktów (na 9 możliwych do zdobycia dla czasopism spoza bazy Journal Citation Reports)
- marzec 2009 – ukazał się nowy numer pisma "Dialogue and Universalism"; jeden z działów publikacji został przygotowany we współpracy z naszą redakcją
- wrzesień 2007 – „e-mentor" został pozytywnie oceniony przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i znalazł się na liście czasopism punktowanych; uzyskana ocena to 4 na 6 możliwych punktów dla czasopism spoza bazy Journal Citation Reports
- lipiec 2007 – „e-mentor" aktywnie włączył się w konsultacje społeczne dot. nowego rozporządzenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kształcenia na odległość; na łamach pisma prezentowane były komentarze i dokumenty przygotowane przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego
- kwiecień 2007 – strona internetowa dwumiesięcznika „e-mentor" odnotowała 1 mln odwiedzin
- luty 2007 – ukazała się pierwsza część Repozytorium Uniwersytetów Trzeciego Wieku; repozytorium jest wciąż rozbudowywane i aktualizowane
- luty 2007 – powstała elektroniczna wersja Kalendarza konferencji; zapowiadane wydarzenia są teraz prezentowane w jednym miejscu i w wygodniejszym dla Czytelników układzie
- sierpień 2006 – wprowadzono nowy układ prezentacji treści dwumiesięcznika: artykuły przedstawiane są na jednym ekranie, bez podziału na slajdy, zaś przypisy oraz skróty komentarzy i opinii Czytelników prezentowane są tuż pod bocznym menu
- czerwiec 2005 – wydano 10., jubileuszowy numer „e-mentora"
- czerwiec 2005 – na łamach „e-mentora" odbyło się wirtualne e-seminarium naukowe pt. „Rewitalizacja progresywna” prowadzone przez Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej SGH
- czerwiec 2004 – czasopismo wzbogacono o dział „Polecamy”, w którym prezentowane są publikacje, konferencje i serwisy internetowe; dokonano zmiany układu graficznego okładek
- październik 2003 – wydanie pierwszego numeru czasopisma „e-mentor"