Dodaj do: Facebook Wykop Twitter.com Digg.com
Komentarze do wpisu:
ostatnio Ikea w humorystyczny sposób przypomniała o zaletach "tradycyjnej technologii" :)
https://www.youtube.com/watch?v=MOXQo7nURs0
a propos raportu The Economist: jest tam ciekawe zdanie dotyczące e-learning (moje luźne tłumaczenie):
"Z drugiej strony książki, które faktycznie nauczają, a nie po prostu informują, mogą mieć jasną przyszłość. Ich metodyka mogła by być poprawiona przez multimedia i oprogramowanie, które dostosowuje zawartość do możliwości i tempa uczenia się czytelnika".
To ciekawy sygnał 2 trendów:
1. dużego potencjału learning analytics (tym razem na poziomie książek, a nie platform e-learning)
2. interakcji książek z zewnętrznymi bazami danych (np. wolframalpha.com, które odostępnia API do swoich usług informacyjnych; lista już działających: http://products.wolframalpha.com/mobile/, są już ponoć pierwsze książki zasysające dane z WA),
jestem optymistą :)
pozdrawiam serdecznie,
aw
Tagi wpisu
Inne wpisy autora:
- » To cloud or not to cloud
- » Płytki umysł
- » MOOC – czy możemy konkurować?
- » IT w szkole - czy jest przełom?
- » Big Data i e-learning
- » E-learning a nasza narodowa kultura
- » Karykatura e-learningu a jego ograniczanie
- » Pepeteoizacja umysłów
- » Nie ma potrzeby uczyć przez internet
- » Stan e-learningu w kształceniu dorosłych - badania KOWEZIU
- » Nowy podział cyfrowy
- » E-learning a umiejętności praktyczne
- » Uczenie się w miejscu pracy – tym żyje świat
- » Matura jako gra, już za 5 lat!
- » Polacy nie nadają się do e-learningu, a środki unijne tylko go hamują